perjantai 2. marraskuuta 2012

Nyt on sitten neuvolaankin soitettu ja aika ensimmäiseen ultraan ja ekaan neuvolakäyntiin varattu. Hui jännittää! Tuo ultra on vasta kolmen viikon päästä.. :/

Olin varmaan tosi ajoissa ton soiton kanssa, vaikka neuvolatäti muuta väittikin. Mutta oli vaan ihan pakko kertoa jollekin, hei meille tulee vauva! :D

Sekin sanoi, että nuo mahakivut ja päänsäryt on ihan normaaleja, alkuraskauteen liittyviä, että kai se sitten on uskottava. Sanoi se myös, että pitäisi alkaa syömään raskaus/imetys monivitamiinia. Riittääköhän tuo mitä oon tähän mennessä syönyt vai pitääkö sen olla sitä nimenomaista merkkiä? Ehkä mä pelaan varman päälle ja käyn vaan ostamassa sitä merkkiä jota se neuvolatäti suositteli. Nyt voi sitten jättää foolihappolisät pois kun siinä valmisteessa kaikki on jo mukana. Myös mustaherukkauutekapseleita pitäisi kai hakea.. Iho-Omegaa. Tämä lähinnä siksi, että miehelläni on on pahoja allergioita pienenä, että jos tällä niitä saisi minimoitua tai ees vähennettyä, niin onhan se kokeiltava. Tuoreet mustaherukat ajaisi varmaan saman asian mutta koska niitä meillä ei pakastimessa ole eikä kaupankaan pakastealtaasta uskalla hakea sen listeriariskin vuoksi, niin tyydyn noihin kapseleihin. Mun kyllä tosiaan pitäisi vähän rajoittaa tätä kontrollifriikkiyttäni!! :D Mun miehellä varmasti menee hermo mun infoiskuihin! :D En vaan voi mitään sille että olen niin onnessani! <3

Mutta niin siihen ekaan neuvolakäyntiin. Ultran sain siis kolmen viikon päähän eli viikolle 7-8. Onneksi. Tämä siksi, että ilmeisesti mun ah niin  epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi, on hyvä tarkistaa millä viikolla ollaan menossa. Vaikka mä kyllä aika tarkkaan tiedän sen hedelmöitys ajankohdan. Mutta en sitä sille terkkarille kyllä viitsinyt sanoa koska palan halusta päästä siihen ultraan varmistamaan että kaikki on hyvin ja meidän hiirulainen kasvaa ja kehittyy hyvin! :) Tästä reilun viikon päästä on sitten itse neuvola kerta. Ilmeisesti täällä meidän neuvolassa ei ole ultralaitetta, joten ultraan on mentävä pääterveyskeskukseen. No eipä tuo niin haittaa. Tai no en kyllä tiedä toimitaanko näin kaikissa muissakin taajamissa?! :D

Ei olla mieheni kanssa kerrottu raskaudesta kenellekään. Tai oli kyllä pakko paljastaa ihanalle ystävälleni eilen. En vaan saanut suutani pysymään kiinni. Pakkohan se oli jollekin jakaa! Tavallaan olisi ihan kuuluttaa kaikille muillekin mutta itse olen ainakin niin skeptinen kehoni normaalista toimimisesta, etten uskalla kertoa ainakaan ennen sitä ekaa ultraa. Katsotaan sitten sen jälkeen. Vähän kyllä veikkaan, että mieheni sisko jotain epäilee.. Kahteen kertaan eilen huomasin hänen puheessaan pientä vihjailua. Tai sitten vaan kuvittelen :D Hyvin mahdollista sekin.

Voi, oon kyllä jo niiiin kyllästynyt tähän makaamiseen. Neljän päivän aikana oon tuijottanut telkkaria ainakin kuukauden tarpeeseen! Jospa huomenna olisi jo kuumeeton päivä ja voisi lähteä uloskin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!