torstai 3. heinäkuuta 2014

Kauneudenhoidon luottotuotteeni.

Vasta ihan viimevuosina, voin sanoa löytäneeni kauneudenhoidon luottotuotteeni. Pitkään niitä etsiessä meni, välillä vieläkin hairahdan johonkin uutuus-tuotteeseen. Välillä hyvin, välillä huonoin tuloksin. Seuraavat tuotteet ovat vuosien varrella vahvistaneet paikkansa peilikaapissani.


Olen todella huono käyttämään päivävoidetta. Siksi jokaista yövoidepurkkia kohti, menee vain puolikas päivävoide. Yövoiteista jo pitkäaikainen suosikki on Biothermin jelly! Kasvoille jää ihana raikas tunne aina levittämisen jälkeen. Ei tahmaa eikö tunnu paksulta iholla. Meikinpuhdistuksessa Dermosil on ollut ehdotin suosikki vuosia. Uutuutena hankin Vichyn, ja se melkein kiilaa ohi dermosilistä.. ACOn itseruskettavaa kasvovoidetta käytän paristi viikossa. Iho tummuu luonnollisesti, eikä jätä rantuja! Silmänympärysvoiteen käytössä pitäisi skarpata.. Muistan laittaa sitä ehkä kerran viikossa.

Hemmotteluun, useimmiten saunan jälkeen, käytän näitä tuotteita. Garnierin bodytonicissa on ihanan kevyt koostumus, se levittyy helposti ja imeytyy nopeasti. Tuoksuna raikas sitruuna. Kokeilin joskus sitä mangoa(?), mutta se oli aivan liian tunkkainen mun makuun. Body shopin coconut body butteria levitän edelleen mahalle. En tiedä onko siitä oikeasti hyötyä arpiin, mutta oon vaan niin koukuss asiihen tuoksuun!

BC:n oil miracle on uusin rakkaus! Sain nämä purkit isältäni synttärilahjaksi ja varsinkin hiusöljy on ehdoton saunailtojen huipennus! Miracle oil syrjäytti edellisen suosikin, Tigin superstarin. Nyt laitan tätä hiuksiin jätettävää hoitoa suihkun päätteeksi pyyhekuiviin hiuksiin.

Suihkussa pesen hiuksen jokatoinen kerta hopea shampoolla, joka toinen tavallisella värjättyjen hiusten shampoolla. Hopea shampoista Mitchell on ihan ykkönen.

Vartalolla käytin pitkään body shopin suihkusaippuoita, mutta pari vuotta sitten I love..-tuotteet syrjäyttivät ne. Varsinkin tämä mansikka-pirtelö on ihana <3

Vaikkei ihoni enää olekaan yhtä rasvainen ja helposti tukkiutuva kuin teininä, on teinivuosilta jäänyt tämä tuote suihkukäyttöön. Poistaa meikin hyvin ja puhdistaa myös ihohuokoset. Muita kuorintoja ja naamioita ei tarvita kuin ihan spesiaali-iltoina!

Hopeashampoo on mun hiuksille ihan ehdoton. Oma värini on se perinteinen suomalainen maantien ruskea, jossa en viihdy ollenkaan. Omasta mielestäni tummat hiukset ei edes käy mulle. Sivujakaus on ollut niin kauan kuin jaksan muistaa. Hiuksiani värjään 1-3 kuukauden välein, joko kampaajalla tai kotivärillä. Usein tyvikasvu pääsee aika pitkäksi, koska oon vaan niin laiska menemään kampaajalle. Tai lähinnä maksamaan siitä niin paljon! Niiden hetkien pelastuksia ovatkin raidat, jotka pelastaa tukkakriisiltä taas hetkeksi! Vaalea väri on mun juttu, ja sen puhtaana ja kirkkaana pitää hopeashampoo! :)

Muissa hiustuotteissa vaihtuvuutta on ollut paljon. Kuivashampoista ykköseksi on noussut Rockaholic, mutta myös perus Got to be, ajaa mun mielestä asiansa. Tällä hetkellä hiuslakkana on kuvan Tigi, mutta senkään suhteen en ole kauhean tiukka. Osis ja silhouette ovat myös usein meidän hyllyllä. 

Hiusta kohotan aina hiuspuuterilla, voittaa tupeeraamisen ihan kuusi-nolla! Suolasuihketta suihkin myös usein paitsi kiharan alle, päälle ja yötukkaan. Illalla suihkutettu suolasuihke aikaansaa helpot kiharat seuraavalle aamulle! 

Viimeistelyyn käytän hiusöljyä. Tuo kivasti kiiltoa varsinkin raidoitettuun tukkaan, ja on vaan niin helppokäyttöinen! 

Lämpösuojana varsinkin suoristukseen käytän Goldwellin Signiä! Se tuntuu melkein suoristavan itsessään hiusta ja käsitellystä hiuksesta tulee tikkusuora suoristusraudan jälkeen! 

Hajuvettä en nyt kuitenkaan hiuksiin laita, mutta koska se aika oleellisesti liittyy laittautumiseen, pääsi se tähän kollaasiin. Kolmas pullo jo Purea menossa, enkä varmasti tule hetkeen kyllästymään! Ihanan raikas ja kevyt. Tämä on se mun arkituoksu! Juhlaan sitten omansa.

 Mä en meikkaa kauheasti. Meikkaan aika usein, joskus jopa kotipäivinä. Silloin kuitenkin tosi kevyesti. Peitän tummat silmänaluset, ne mulla luonnostaan näkyy jotenkin tosi hyvin! :/ CC-voidetta ihoon, kevyesti puuteria ja muutama veto ripsaria. Heti on paljon fressimpi olo, eikä naama silti ole täynnä pakkelia.

Työmeikkikin on mulla aika kevyt. CC-voiteen korvaan meikkivoiteella ja lisään puuterin päälle aurinkopuuteria tai poskipunaa.

Eyeliner kuuluu mulla vain juhlaan. Käytän sitä tosi harvoin.. Samoin kuin luomiväriä. Luomiväriä mulla on ehkä kymmenen kertaa vuodessa!

Kulmakarvojen kanssa mun pitäisi skarpata! (niinkuin kuvastakin ehkä näkyy!) Olen niin laiska nyppimään niitä, ja vielä enemmän värjäämään ja meikkaamaan!! Onneksi ne on luonnostaan niin tummat, etteivät kaipaa oikeastaan mitään meikkiä. (joskus sipaisen niihin hiuslakkaa, että ne pysyvät ojennuksessa xD ) Helppoja kulmakarvojen meikkausohjeita otetaan siis vastaan!!

Tummille silmänalusilla Joe Blascon blue neutralaizer on paras! Hyvänä kakkosena tulee Lumenen tummille silmänalusille tarkoitettu peitekynä. Meikkivoiteen sekaan laitan pari tippaa valovoidetta, se tuo kivasti eloa ja valoa kasvoille. Tällöin valokynää ei tarvitse ollenkaa.

BB-voiteita kokeilin, mutta CC-voide oli parempi mun käytössä. Niistä LUmene osottautui parhaaksi. Ainakin niistä joita itse kokeilin. True Match niin meikkivoiteessa kuin puuterissakin on ollut mun meikkipussissa jo vuosia. Sen parempaa ei vaan ole. 

Sensain eyeliner on myös yksi ainoa oikea. Ohut piirtojälki, joka kuitenkin tarttuu ihoon hyvin. 

Lorealin ripsareita mulla on myös ollut vuosia. Ne tuntuu sopivan mun ripsille parhaiten. Seuraavaksi hankintaan menee kuvassa oleva Hypnose tai siskon meikkipussilla käydessä löytynyt uusi ihastus Lancome..

Löytyykö teiltä samoja suosikkeja, tai jotain muita tuotteita, jotka ostatte kaupasta kerta kerran jälkeen?

30 kommenttia:

  1. Kokeileppa kulmiin kulmavahaa! Itellä käytössä Lumenen ja on muuten helppo! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mulla onkin tainnut olla sitä joskus! Pitää hankkia taas! :)

      Poista
  2. Oikeastaan ikuinen the one and lnly tuote on tigin masterpiece hiuslakka! ♡ mujt tuotteet vaihtelevat paljon. Tukkaan tungen jos jonkin näköisiä korjaavia hoitavia ja kosteuttavia tököttejä. Meikkiä käytän hyvin harvoin. Taannoin repäisin ja tein oikein harjoitusmeikin ennen iltaa ja olin niin eri näköinen ettei oma isäni meinannut kuvasta mua tunnistaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo! Se on kyllä tosi hyvää!! Ja ihanan tuoksusta, niinkuin oikeastaan kaikki tigit :D

      Meikki muuttaa kyllä ihmistä ihan hirveästi, joten en ihmettele! :D

      Poista
  3. Biothermin Aquasourcea käytän kasvovoiteena: kuivuu nopeasti, tuntuu miellyttävältä, tuoksukin on ihan jees ja on tosi riittoisaa! Ostan purnukan aina jouluisin, jolloin yleensä Sokoksella on tarjous päivävoide+kasvovesi+puhdistusemulsio (kaikki siis Biothermia) jotain 40€ yhteensä!!!! Normaalisti toi pelkkä kasvovoide maksaa lähes ton verran. Hmm, sitten TRESemmén tuotteita käytän useimmiten hiuksiin: shampoo ja hoitoaine. Meikkivoidetta tai pelkkää puuteria en käytä juuri koskaan. Sen sijaan käytän meikkipuuteria, jossa nämä ikään kuin yhdistyvät. MaXfactorin tuote on ollut suosikki vuosikausia. Ripsari on Maybellinen Great lash pinkissä purnukassaan. Suihkusaippuana toimii Palmoliven tuotteet. Siinä ehkä noi yleisimmät omat suosikit :) Voi olla, että suosikiksi nousisi ihan jotain muuta, mutta kun aina tulee ostettua noita samoja... ;) Toi True Match-meikkivoide on muuten aika bueno. Pikkusiskolta oon sitä käyttänyt ja pohdinkin just, että ostaisiko omaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei joo, mun pitää kans hankkia jouluna tollainen! Niissä on hinnat tosiaan kohdillaan! :)

      Meikkipuuteri kuulostaa aika kätevältä! Mä en ole tainnut ikinä kokeilla..

      Koita sitä! Se on tosi hyvää ja sävyjä löytyy paljon! Totta tuo, että jos kokeilisi enemmän, löytyisi varmasti uusia suosikkeja! Mutta kun se on niin vaikeaa!!... :D

      Poista
  4. http://einiinhallittukaaos.blogspot.fi/search/label/huulipunavallankumous Tuolla mun vakkarit! Tosin koskee vain meikkejä. Muuten oon TOOSI huono edes käyttämään minkäänlaisia voiteita tms.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ole kans vähän laiska.. Talvisin tulee käyettyä enemmän, kun ihoa kiristää muuten :/

      Poista
  5. Seuraavaksi hankintaan menee kuvassa oleva Hypnose tai siskon meikkipussilla käydessä löytynyt uusi ihastus Lancome...

    Lancome on tuon hypnosen merkki. ;-) lancomen doll eyes-ripsari on myös hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, no oli vähän epäselvästi kirjoitettu joo! :D Lause siis tarkoittaa, että seuraavaksi hankintaan menee juurikin tuo hypnose joka kuvassa tai siskon meikkipussissa ollut lancomen X-ripsari, jonka nimestä ei ole tietoa. En siis tiedä oliko joku hypnoseista vai vain LAncome! :)

      Poista
  6. Voi olla et tajusin ton sun kirjoituksen väärinkin, jos niin kävi niin anteeksi siitä! En oo väsynyt! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehhe, mie oon väsynyt, ehkä just siks ihan ihme lauseita!! xD

      Poista
  7. kokeile kulmiin lumenen ruskeaa kulmavahaa se on luottotuotteeni ollut vuosia. antaa vähän väriä ja pitää karvat ojennuksessa :)

    VastaaPoista
  8. Multa löytyy grimasin meikkivoide (samantyylinen kun joe blascon) ja irtopuuteri sekä luomivärit. Ripsaria harvemmin tarvii kun on ripsipidennykset joten meikkupussista löytyy halvin mahollinen (vaal.pun.maybellinen joka kyl on hyvä). Rajauskyniä on monta,mut lumenen tai natural coden taitaa olla parhaat ja niitä kuluukin mun käytössä kun en meinaa osata olla ilman ees pientä rajausta :-D Eyeliner on suurin ongelma kun loisto tuotetta en oo vielä löytänyt..rimmelin lineri on ollu monesti ja viimeksi ostin jonkun uuden jossa oli tosi hyvä kärki;sai kapeampaa tai leveämpää ns. tussimainen mutta on jo tosi kuiva vaikka ei ole puoltakaan vuotta ollut vielä! :-( Puhdistusaineet, 24/7 voiteen ja bb-voiteen ostan kosmetologiltani. Hiustuotteina löytyy värjättyjen hiusten sh&h;yleensä echosline tai inebryan ice cream sarjaa. Lakka,hiuspuuteri ja parit suoristavat tuotteet osista. Myös four reasonin hiuspuuteri on hyvä. Moroccanoil on hiusöljyni merkki ja muita en suosittelekaan! ;-) Mun tietääkseni kulmakarvoille löytyy myös väritöntä geeliä.. T:Tuire

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koita tuota sensain lineria! Ihan paras! :)
      Pitääkin kokeilla tuota hiuspuuteria seuraavaksi! Mulla oli ekana joku got 2 be:n se oli ihan hyvä, mutta selkeästi huomasi eron kun vaihtoi osikseen!

      Joo pitääkin koittaa tuota ölyä!!

      Poista
  9. Tein tossa jokunen aika sitten samanlaisen postauksen, muutama tuote löytyi sama mitä ite käytän :) Kuten toi Dermosilin naamapesu ja Lumenen CC-voide :)

    VastaaPoista
  10. Hopeashamppoo fudge! Ihan mahtava tuote! Voittaa muut,kaikkia on tullut kokeiltua :) suosittelen kokeilemaan!

    VastaaPoista
  11. Mulla ei kauheasti ole suosikki tuotteita saatan ostaa vaan sitä mikä on tarjouksessa :D tosin glissillä on mustassa pullossa joku korjaava hoitoaine niin se on niin hyvää että voittanutta ei ole löytynyt saa tämmösen takkutukan välillä selväksikin :) Ja nyt on eka tuubi maybellinen bb voidetta jossa on salisyylihappoa josta on ehkä tullut uusi lemppari kun on vähentänytt finnejä joita on pco:n takia myös näin teini-iän jälkeenkin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijaa! ompa kiva että se tehoaa noin! Ei tarvi montaa eri purkkia hankkia!!

      Poista
  12. Mun ehdoton suosikkituote on tuo Lumenen dark eye corrector! Ihan huippu!

    Ja toinen luottotuote varmaan kymmenen vuoden takaa on Sensain +38c ripsari. Ostan aina hulluilta päiviltä tuplapakkauksen, kestää aina seuraaviin hullareihin asti!

    Kaunis kuva susta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on! Kunnon kotiäidin pelastus!

      Mun äiti käyttää kans tuota sensaita! Se on kyllä kans tosi hyvää!

      Poista
  13. Mulla on ollu jo ikuisuuden meikkivoiteena maybelinen matte mousse,kun ei uskalla muita kokeilla :D maybelinen the colossal volum express ripsari toimii mulla kun tykkään tuuhean ja pitkän näköisistä ripsistä. Pitäis varmaa joskus iha pysähtyy meikkipuolelle ja ettii jotain uutta kokeiltavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kans pitkään se mousse! On kans tosi hyvää ja helposti levittyvää! :)
      Mitä turhia, jos hyvät luottotuotteet on jo löytyneet ;)

      Poista
  14. Mitä oot tykänny tuosta CC-voiteesta? haluisin kokeilla mut en oo saanu aikaiseks :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OON TYKÄNNY! Tosin muiden merkkien cc-voiteita en ookkaan kokeillut. Suosittelen! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!