torstai 6. marraskuuta 2014

Rullaillaan

Mulla on aina ollut hyvä selkä, joka ei ihan pienestä ole kipeytynyt tai mennyt jumiin. Raskausaikakin sujui ilman pahempia selkäkipuiluja, istumatyöstä huolimatta. Nyt kuitenkin, kun parhaimmillaan kannan kahta yksitoistakiloista lasta kerrallaan, selkä on kovilla. Varsinkin sänkyistä nostamiset ja toisella lonkalla kantaminen rasittaa selkää ja se kipeytyy selvästi helpommin kuin aiemmin.

Liikunta on kaikkein tehokkain apu, sillä hyvillä selkälihaksilla nostaminenkin sujuu paremmin. Itselle kuitenkin liikuntaakin paremmin selkäkipuihin auttaa fitnessrulla. Onko tuttu tuote? Monet kuntokeskukset järjestävät rullailutunteja, Joensuussa ainakin Forever . Rullan kanssa voi kuitenkin "jumpata" myös kotona itsekseen, sillä ohjeita käyttöön löytyy valtavasti. 



Itse käytän rullaa 15-30 min joka päivä, samalla katsoen telkkaria tai seuraillen poikien touhua. Selkeä ei ole käytön aloittamisen jälkeen ollut ollenkaan kipeä (paitsi ehkä mustelmien vuoksi..)!
Suosittelen muillekin! 

18 kommenttia:

  1. Mulla on myös Pilatesrulla ja se on ihan korvaamaton apu lihashuollossa juoksussa :) reidet ja pohkeet saa älyttömän näppärästi lämpimäksi ja tukoksia avattua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Mulla jalat on niin tukossa, et ton kanssa se on yhtä tuskaa! :D

      Poista
  2. Miten sitä rullaa kuuluu käyttää? Pitkittäin vai poikittain ja miten?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän milloin mitenkin päin, paras on mennä selälleen sen päälle, rulla siis poikittain ja hiiiiiiitaasti rullata niskasta alaselälle!

      Poista
  3. No olipas hyvään aikaan tämä postaus! Juuri kirjoittelin, kuinka itselläni on raskausvaivana selkäkipu. Saakohan tuota käyttää raskausaikana? Mietin vain, kun jos alaselkää ei saa edes hieroa, että onko jotain rajoittavia tekijöitä tuossa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelisin ettei raskaana tätä saisi käyttää, ainakaan viimeisellä kolmanneksella! Varmasti kuntokeskuksissa osaisivat tähänkin vastata paremmin.. Luulisi kuitenkin, että yläselkää ja niskaa voisi hyvin hieroa tällä!

      Poista
  4. Mun pitäisi myös ostaa tuollainen. Auttaisi varmaan kun mulla on toinen kylki lasten nostelusta ihan tohjona?

    VastaaPoista
  5. Sähän voisit postata niitä liikkeitä mitä sä teet ton rullan kans :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ehdottomasti voisit postata niitä liikkeitä! T. Toinen selkävaivainen äiti

      Poista
    2. Hei joo! Niin voisin! Pitää vaan ensin saada joku kuvaamaan niitä! :D

      Poista
  6. Siis mikä tuo on?! Googleen mars! :D T. Selkävaivainen kahden nostelija

    VastaaPoista
  7. Hei mullekin tämmönen! Ja liikevinkkejä kiitos :) Terkuin selkävaivainen

    VastaaPoista
  8. Mistä olet ostanut tämän rullan?

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!