sunnuntai 10. joulukuuta 2017

Suomalaista käsityötä äidin hansikaslaatikkoon


Postauksessa esitellyt hansikkaat saatu bloginäkyvyyttä vastaan.

Mä hukkaan aina kaikki hansikkaani. Unohdan ottaa kunnon hansikkaat mukaan kun lähden ajamaan autoa tai lenkkeilen hakemaan lapsia kerhosta. Hytisen ohuissa neulesormikkaissa tai yritän saada kädet lämpimiksi lapasissa. Hyvin usein, mun käsiä suojaa autoa ajaessa pelkät hihat.

Tämä kaikki muuttui kerralla, kun sain suomalaiselta perheyritykseltä uudet käsintehdyt nahkahansikkaat. Pelkään edelleen sitä, että hukkaan nämä, kuten melkein kaikki muutkin hansikkaani, mutta hienosti nämä ovat pysyneet mulla tallessa jo toista kuukautta. Ja voi että olen tyytyväinen näihin! 


Sormikkaat ovat mun mielestä kaikkein käytännöllisin hansikas. Toki pulkkamäessä ja lumileikeissä toimii paremmin rukkanen, mutta sormikas on käytännöllisempi muihin juttuihin. Nahkahansikkaalla saa hyvän otteen auton ohjauspyörästä ja vaunujen kahvasta. Se on kaunis villakangastakin kaverini, mutta sopii myös urheilutakkiin yhtälailla. 

Valitsin monista väreistä itselleni tuon suklaanruskean ja olenkin tykännyt siitä ihan valtavasti. Mustakin toimisi varmasti aina, mutta jotenkin tämä suklaa on sävynä ja värinä pehmeämpi ja enemmän minua. Koon puolesta jännäsin vähän, olisiko hansikas mulle pieni. Minulla on nimittäin tosi pitkät sormet, ja moni kaupass asovitettu hansikat on pituudesta usein pieni. Tämän hansikkaan suhteen koko onnistui kuitenkin ihan nappiin. Alkuunhan nahkahansikkaan pitääkin olla vähän ahdas, se kun mukautuu käden muotoon käytössä. Nyt kuukauden käytön jälkeen tuntuu, kuin hansikas olisi tehty mun käteen!

Mun hansikkaani on tämä , ulkokuori lampaannappaa ja sisällä lämmin merinovilla/polyesteri -vuori. Nämä hansikkaat on olleet uskomattoman lämpöiset ja vain kovemmilla pakkasilla olen vetäissyt käsiini vanhat rukkaset. Ne vaan eivät tunnu tuon merinovillavuoren jölkeen yhtään niin lämpimiltä, vaan olen alkanut miettiä, josko hankkisin kunnon rukkaset itselleni lämmittämään sormia myös lumileikeissä. Tämä sävy esimerkiksi olisi aika herkullinen mustan takin kanssa! 


Paccas oli mulle entuudestaan ihan vieras yritys, vaikka perheyrityksen taustalla onkin neljän sukupolven ammattitaito. Paccas-tuotteet valmistetaan Suomessa Pohjanmaalla, mikä näin Suomen 100v-juhlavuotena on mun mielestä aika hieno juttu! Laadusta kyllä huomaa, ettei kyseessä ole mikään massatuotantoyritys, vaan jokainen tuote valmistetaan yhtä antaumuksella ja tarkan yksilöllisesti. Materiaalin valmistuksessa huomioidaan Suomen sääolot ja nahka läpivärjätään, jotta se kestäisi mahdollisimman hyvin mahdollisimman pitkään. Paccas myös kiinnittää huomiota tuotantoprosessissa ylijääneeseen raaka-aineeseen ja käyttää ne muuhun.

Olen jo monena talvena miettinyt, että lapsillekin pitäisi saada kunnolliset kintaat lämmittämään sormia. Ja ne ilokseni Paccasilta saapuivatkin. Niistä kirjoitan lisää vielä ensi viikolla ihan omassa postauksessaan, mutta sitä ennen vinkkaisin teille koko joulukuun voimassa olevista alekoodeista!

Koodilla NELLI saat -10€ alennusta kaikista sormikkaista ja koodilla NELLINPOJAT kaikista merinovillaisista lampaannappaisista lastenkintaista -9€ PACCASin verkkokaupasta.

Paccas lupaa myös toimittaa kaikki 19.12 mennessä tilatut tuotteet hyvissä ajoin jouluksi, eli hienosti ehtii ostaa suomalaista käsityötä pukinkonttiin niitä tulevia pakkaspäiviä lämmittämään. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!