sunnuntai 16. lokakuuta 2016

Haastattelussa kolmevuotiaat

Voi kun tämä on pitänyt tehdä jo kauan! Viimein tänään muistin istahtaa alas ja kysellä vähän kysymyksiä meidän parivaljakolta. Ja ihan huikeita vastauksiahan sieltä tuli! Osa meni vähän äidin tulkinnalla, sillä innostuessaan meillä papatetaan sellaista kyytiä, 
että heikompaa hirvittää eikä joka sana ihan avaudu. :D 





Mikä sinun nimi on?
R: Mä oon poika!
Niin olet, mutta mikä sun nimi on?
R: Mä oon Rahnuuh! Poika Rahnuuh! (Rasmus)
K: Minä oon Kattel (Kasper)

Kuinka monta vuotta sinä olet?
K: Minä olen komme vuotta. Ytti katti koooooome!
R: Minä oon viiti vuotta!

Kuka sinun paras kaveri on?
R: Poika!
Mutta kuka poika?
R: Minä poika!
No kuka Kasperin paras kaveri on? 
K: Minun kaveli äiti on. Ahmu(=rasmus) kaveli, isi kaveli. Minun kaveli Oota(=Joonas-eno) on! 

Onko teillä päiväkodissa kavereita?
K: Ojel (Joel) on! 
R: äiti minun kaveli on

Mikä sinun lempiruoka on?
K: Ruoka!
R: Nakki!


Mitä sinä teet ulkona? 
K: Minä pyyrällä ajan. Vuolelle minä iipeän. Uulipukki tulee lahjoja tuomaan! Minulle uulipukki auton tuo!
Mitä Rasmus tekee ulkona? 
R: en mä ulkona ooo!
Et niin, mutta mitä teet jos olet ulkona?
R: Mä titällä olen nyt!
K: En minä ulkona oo, minäki titällä oon!

Missä vauva on?
R: Tuolla äitin mahatta!
K: Minun mahatta vauva on! Minä kulkkaan tinne! Vauva tänne tulee ja minä tälleen aijjai! (pitää leikkivauvaa sylissä ja keinuttaa)

Milloin vauva tulee? 
K: Illalla tulee!
Rasmus, milloin vauva tulee? 
R: eiiiiii tuleeeee ! (ja alkaa nauraa)

Mitä isi tekee työkseen?
K: iti hommiin menee! Minä mukaan menen. Kaakaua minä tiellä juan!
R: en minä tietä! 


Sittenpä loppui meidän äijien kiinnostus tähän aiheeseen, mutta kyllähän sieltä jotain sai irti! 
Tiistaina kuulettekin neuvolakuulumisia, sillä mulla on piiitkän piitkän tauon jälkeen neuvola! On kyllä taas niin huippua päästä kuuntelemaan niitä sydänääniä <3 Vaa'alle kiipeämistä en taas odota yhtään, vaikkei kiloja olekaan vielä tainnut vielä tulla lainkaan. Silti. 

Ihanaa sunnuntai-iltaa sinne! <3

6 kommenttia:

  1. Hauska tapa pojilla laittaa verbi usein lauseen loppuun :) Jos sulla on joskus pulaa postausaiheista, niin lasten kielen kehitys on ainakin mun mielestä ihan supermielenkiintoista. Varmaan kaksosuus tuo siihenkin omat mausteensa.
    Anonyymi L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo huomasin itsekin saman! Tosin he tekevät sitä vain tolleen kysymykseen vastatessa, itse tarinoidessaan sanajärjestyskin eri!
      Se olisi kyllä mielenkiintoista, tosin mulla ei taida paljoa olla sanottavaa siihen, tiedän vaan kuinka näillä omilla on edennyt! :D

      Poista
  2. Kuolen nauruun:) ihania noi pienet<3

    VastaaPoista
  3. Oi kun ihana postaus ja ihania vastauksia! Ihan sai hymyn huulille!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!